Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.05.2020 23:46 - Писма от ТАКЛАМАКАН
Автор: born Категория: Забавление   
Прочетен: 2777 Коментари: 19 Гласове:
14


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 

Дълго се колебах как да започна тази забележителна поредица от принудителното ми въдворяване в комунистическата дестинация Такламакан.

И реших да я нарека по подобие на:

Навремето Марк Твен написа “Писма от земята” и започна така :

"Творецът  седеше на престола и размишляваше. Зад Него се простираше безграничната небесна твърд, окъпана във величествена светлина и багри; пред Него като стена се издигаше черната нощ на Пространството. Могъщ, подобен на сурова планина, Той се извишаваше до самия зенит, а божествената Му глава сияеше във висинето като далечно слънце. В нозете Му стояха три гигантски фигури, които почти се губеха пред Него — това бяха архангелите, чиито глави стигаха едва до глезените Му.

Творецът престана да размишлява и рече:

— Размислих. Вижте!

Той вдигна десница и от нея рукна ослепителен огнен поток — милиони огромни слънца, които разкъсаха мрака и пронизвайки Пространството, полетяха към неговите крайни предели, все по-надалеч и по-надалеч, все по-малки и по-мъждиви, докато се превърнаха накрая в диамантени гвоздейни главички, проблясващи под необятния свод на вселената..."

  И аз  бих бил принуден да започна така - по този съвършен начин повествованието си за преживяванията ми в Такламахан, където бях въдворен на каторга по заповед на Великата Заарско-Македонска Даскалица /ВЗМД/:

Аз , Творецът Борн, седях  връз  пясъчния си  престол на върха на  най-високата дюна на пустинята Такламакан и разсъждавах върху ситуацията, в която бях изпаднал след един изключително труден за реализиране и осмисляне парадоксален диалог с една от безспорните звезди/Stars/  на бележитата върхова за Източните европейски покрайнини osobeno бляскава звезда на най-великата блогова платформа . Раздвоена до крайност между  моята елементарна обща култура и разкъсвана от необуздания стремеж да предаде  огромния си енциклопедичен потенциал на околните непрокопсаници, неспособна да разбере как може да съществуват подобни елементарници, които не знаят как се подпалва Благодатния огън и колко простичко е устройството на ЦЕРНовия Голем Адронен Колайдер. Да не говорим за такива непонятни за някои задръстени химици, физици , историци и др. подобни  /по образование/, които не вдяват величавите и напредничави представи на Великата Даскалица за ентропията, енталпията, термодинамиката, енергетиката, космогонията и другите подобни елементарни науки и нещица. Аз също се озовах в редицата на неспособните елементарници, нямащи поне  частица от  потенциала да възприемат, осмислят и разберат хиперспециализираните високообразователни мегапоучителни анотации на Голямата Учителница  на Невежите, изгледала , изчела, анализирала  и осмислила огромни по обема си научни изложения от ЮТУБАТА и Фейсбуката на най големите умове за всички времена.

Само за пример да посоча искреното й възмущение от моето невежество относно непознаването на един изключителен чичо доктор от нейните специални източници на информации:

 50. ra....ssa - 49. Born    06.04 22:25

Как може да не познаваш В. Островский? Той е велик, излекувал се е сам от някакви костни болести.Понякога бърка, но това не е фатално. Напр. при едра тения - свинска, говежда твърди, че единственото лечение е да ядем 3 месеца само елда, 3 пъти дневно. Това не звучи много добре. Но сигурно ще свикнем като с карантината и трипера.  Метисите да му мислят.

цитирай

Изтрий

54. ra....assa - За какви цигани си говориш ?  07.04 14:10

Той е на преклонна възраст и работи само, докато твори филмчета в нета. Не е доктор, защото досега щеше да е опънал петалата. Циганите не се интересуват от наука, бъди сигурен. Те са по - посредствени хора.

цитирай

Изтрий

55. ra...ssa - Гледа ли В. Островский?    07.04 22:08

Много е интересен. Най - ми харесват упражненията му Мечка и Акула.

цитирай

Изтрий

56. born - Не съм го гледал…   07.04 22:51

Нямам време за тъпни...

ПП. Чувал съм, че най- престижното му и интересно упражнение било "Задна прашка". С голям практически ефект за начинаещи блогърки.

60. ra...ssa - Явно си профан…   10.04 16:49

и нещо по - лошо. Аз не се мисля за велика, но не можеш да ми стъпиш на пръста по знания.

цитирай

Изтрий    

И пр. И пр.


Та ето за какво бях въдворен в това едновременно зловещо и прекрасно кътче на Земята. 

Защо зловещо ?

Много, много тайни са скрити в тази твърде особена   пустиня. Дори самото й име име Такла-Макан е мистериозно. Много са легендите свързани с  нея. Според тези предания, в древността хората от Тохар/не ме питайте за тях- опасно е !/ са живели тук и са наричали тези свои  родни места по свой си начин „Макан“. В приблизителен превод би следвало да означава „Родина на великите пичове  тохари“. От това впоследствие произлиза и названието "Такла-Макан". Говори се обаче неофициално, че евфратовата топола е наречена от уйгурите „токлак“, добавя се и  думата „Макан“ и всичко това  означава „Родина на евфратските тополи“. Освен това се внушава, че названието „Такла-Макан“ означава всъщност : „Този, който си  отива, никога няма да се върне“.  Вероятно целта на каторжното ми въдворяване е именно тази ? Но нейсе. Добрата новина е, че и в Такламакан има интернет, поради което ще мога да информирам непосредствено адептите за интересните неща и събития, които се случват там- в тази обетована пясъчна  земя. 

Такламакан е суперизвестна дестинация и по популярността си може да се сравнява само с конкурентната Ташакмакан.

Следва продължение... 


А ето как бях посрещнат от местното население, което ме оцени в истинската ми светлина и чар:

 






Тагове:   забавление,


Гласувай:
14



1. vaquero - born,
26.05.2020 07:50
Завиждам ти благородно! И аз искам да пътувам по света, но не ме пращат. Може би radostinalassa иска да ме има до себе си.
Пожелавам ти приятна каторга!
И ако някога се прибереш в България, не забравяй да донесеш от местната напитка.
цитирай
2. nedovolen - Човек гледайки клипа, го осенят ...
26.05.2020 08:24
Човек гледайки клипа, го осенят същите съждения и наблюдения, записани в текста.
Присъединявам се към предложението на vaquero.
:)))
цитирай
3. elenkokoschkov - ТАКЛАМИТ
26.05.2020 10:03
ОТ ТАКЛАМАКАН ЛИ ПРОИЗЛИЗА!??
цитирай
4. tonsun - Когато попаднеш в мрежите на &qu...
26.05.2020 10:05
Когато попаднеш в мрежите на "ИнтЕЛЕгенса" направо ти е "свирено"!
Наистина е поразяващо как от всяка материя някои могат да направят пустиня.
Пардон! Голяма грешка направих! Могат да направят не пустиня, а Блато... миризливо и тинесто.
Адмирации, born, за невероятното ти чувство за хумор! За майсторското ти владеене на Иронията и Сарказма!
Очаквам с нетърпение продължението...
цитирай
5. catforlife - :)))))))
26.05.2020 16:09
Развесели ме в този твърде смотан ден ;) Много се смях! Чакаме продължението... Поздрави born!
цитирай
6. born - Завиждам ти благородно! И аз искам ...
26.05.2020 21:38
vaquero написа:
Завиждам ти благородно! И аз искам да пътувам по света, но не ме пращат. Може би radostinalassa иска да ме има до себе си.
Пожелавам ти приятна каторга!
И ако някога се прибереш в България, не забравяй да донесеш от местната напитка.

Не съм още запознат достатъчно детайлно с достоинствата на местните напитки , но мисля че след първите впечатления ще е необходимо да отделя и подготвя за тази тема време за специален постинг.
Завръщането ми от тази засега приятна каторга може да се случи едва след опрощаването на греховете и провиненията ми ...
цитирай
7. born - Човек гледайки клипа, го осенят ...
26.05.2020 21:45
nedovolen написа:
Човек гледайки клипа, го осенят същите съждения и наблюдения, записани в текста.
Присъединявам се към предложението на vaquero.
:)))

Известно ми е, че с vaquero сте ценители на този вид лечебни субстанции, поради което ще се чувствам задължен при завръщането си да донеса алкохолни армагани за вас двамцата...
ПП. Предварително обаче съм застъпник на компетентното становище, че от гроздовата по-прецизна напитка не е възможна. Ние като патриоти не бива и за миг да се съмняваме в достоверността на това ми твърдение...
цитирай
8. born - ОТ ТАКЛАМАКАН ЛИ ПРОИЗЛИЗА!?? ...
27.05.2020 10:46
elenkokoschkov написа:
ОТ ТАКЛАМАКАН ЛИ ПРОИЗЛИЗА!??

Ако говориш за такаламит, което е помпа за грес/грубо казано/, е възможно, но малко вероятно да произхожда от Такламакан. Аз не съм достатъчно компетентен, за да ти отговоря екзактно. Съществуват две лица, които могат да отговорят релевантно на въпроса: Заарската Даскалица и Панагюрското Го4и. Следва да се отнесеш до някой от тях. А защо не и до двамата ?! Интересно ще бъде какви ще бъдат отговорите...
цитирай
9. born - Когато попаднеш в мрежите на &qu...
27.05.2020 10:50
tonsun написа:
Когато попаднеш в мрежите на "ИнтЕЛЕгенса" направо ти е "свирено"!
Наистина е поразяващо как от всяка материя някои могат да направят пустиня.
Пардон! Голяма грешка направих! Могат да направят не пустиня, а Блато... миризливо и тинесто.
Адмирации, born, за невероятното ти чувство за хумор! За майсторското ти владеене на Иронията и Сарказма!
Очаквам с нетърпение продължението...

Благодаря за точното сравнение, Тонсън ! Блато, без съмнение , е точния термин. Но трябва да сме благородни и да съчустваме на нещастните идиоти.
Работя върху продължението, но срещам непрекъснато трудности от логистичен характер. Когато се справя перфекционистично - ще публикувам ...
цитирай
10. born - Смехът е здраве, catforlife !
27.05.2020 10:52
catforlife написа:
Развесели ме в този твърде смотан ден ;) Много се смях! Чакаме продължението... Поздрави born!

ПОжелавам крепко здраве на всички !

цитирай
11. vaquero - До 7. born
27.05.2020 15:30
Ние не отстъпваме първенството на българската двойно преварена гроздова, но е хубаво човек да опита от всичко.
Ако Ташакмакан е близо и ти се случи да прескочиш до него, пиши и за там.
А ние щи ти пишем "... пак за наше село ..."
Твоята инквизиторка се е покрила и никаква не се обажда.
цитирай
12. vaquero - До 8. born
27.05.2020 15:32
Бае Коста и неговия Център.
цитирай
13. nedovolen - К7
28.05.2020 07:17
Тъй като в ре-то ви усетих тънък нежен намек, съм длъжен да ви уведомя, какво имах предвид, знаейки качествата на нашата грозданка. По стар арменски обичай, си изплаквали чашата с грузинския коняк и сипвали арменски. Може такламаканката да се ползва за тази цел.
:)))
цитирай
14. elenkokoschkov - ТАМ В ТАШАКМАКАН ИМА ОТКРИТА КАМЕННА ПЛОЧА
28.05.2020 13:52
vaquero написа:

Ако Ташакмакан е близо и ти се случи да прескочиш до него, пиши и за там.
А ние щи ти пишем "... пак за наше село ..."

С НАДПИС:
"ТАТАРИТЕ СА ДРЕВНО ПЛЕМЕ!
ТАШАКЪТ Е ТОРБА ЗА СЕМЕ"
ЦИТИРАМ ПО ПАМЕТ.
НА ЧИСТ БЪЛГАРСКИ ЕЗИК !
цитирай
15. born - Ако Ташакмакан е близо и ти се с...
29.05.2020 23:27
elenkokoschkov написа:
vaquero написа:

Ако Ташакмакан е близо и ти се случи да прескочиш до него, пиши и за там.
А ние щи ти пишем "... пак за наше село ..."

С НАДПИС:
"ТАТАРИТЕ СА ДРЕВНО ПЛЕМЕ!
ТАШАКЪТ Е ТОРБА ЗА СЕМЕ"
ЦИТИРАМ ПО ПАМЕТ.
НА ЧИСТ БЪЛГАРСКИ ЕЗИК !

Българинът се е появил на белия свят преди неандерталеца и кроманьонеца, а вероятно и преди Господ, защото според историческите сведения става пределно ясно, че Господ без никакво съмнение е Българин . Така че кирилицата на татарите е само един малък фрагмент от безспорната божественост на нашенеца...
цитирай
16. born - Тъй като в ре-то ви усетих тънък н...
29.05.2020 23:33
nedovolen написа:
Тъй като в ре-то ви усетих тънък нежен намек, съм длъжен да ви уведомя, какво имах предвид, знаейки качествата на нашата грозданка. По стар арменски обичай, си изплаквали чашата с грузинския коняк и сипвали арменски. Може такламаканката да се ползва за тази цел.
:)))

От няколко дни правя прецизно дегустиране на най-квалитетните местни напитки с научни проучвателни цели... Това е причината да не мога да сглобя някакъв смислен мат,риал за постване. Най-искрено моля за извинение за забавянето. Не съм в състояние да дам каквито и да е гаранции за продълженията...
цитирай
17. elenkokoschkov - НЕ БЪРЗАЙ! КАРАЙ БАВНО!
30.05.2020 07:10
born написа:
nedovolen написа:
Тъй като в ре-то ви усетих тънък нежен намек, съм длъжен да ви уведомя, какво имах предвид, знаейки качествата на нашата грозданка. По стар арменски обичай, си изплаквали чашата с грузинския коняк и сипвали арменски. Може такламаканката да се ползва за тази цел.
:)))

От няколко дни правя прецизно дегустиране на най-квалитетните местни напитки с научни проучвателни цели... Това е причината да не мога да сглобя някакъв смислен мат,риал за постване. Най-искрено моля за извинение за забавянето. Не съм в състояние да дам каквито и да е гаранции за продълженията...

цитирай
18. nedovolen - K16
30.05.2020 12:14
Да ти дам идея, замаскирана във виц.
Двама германци спорели коя нация е най-тъпа. Единият казал - българската. Съседът ми Жоро вече две години спи с жена ми. Казвам му това е моята жена, а той не разбира. Тъпак такъв!
:)))
цитирай
19. leonleonovpom2 - Здравей, Стефане!
07.06.2020 14:27
Пустол ,дали е живял в пустинята!2 Казва ,че ,не разбрах добре, 10 или сто години живял, не се чуваше от самолетите, или в пустиня или в странство?
Бързал , беше с три тежки куфара, два в ръцете и един търкаляше, щял да изпраща някой много важен в чужбина !Не ми каза името му, но сподели две ценни мисли за него:
1/Че винаги имал право, даже и да съгреши дори?!
2/ И, че всяка линия, успоредна на неговата партийна линия , е права!

Имало и други, но самолетът подгрявал, нямал време!

Хубав ден!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: born
Категория: Забавление
Прочетен: 4602202
Постинги: 1320
Коментари: 11706
Гласове: 20360
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031