Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Постинг
24.03.2018 20:30 - ЯРОСТ
Автор: malchaniaotnadejda7 Категория: Поезия   
Прочетен: 4763 Коментари: 20 Гласове:
26

Последна промяна: 24.03.2018 23:11

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Чудя се, дали ледът се пропуква

там, където не растат цветя

изкуството не е за утеха -

оживява пред малцина

Питаш се, „кой съм аз?“

и те дострашава от хлада на сърцето

-  н е п о к ъ т н а т о  -

сякаш нищо не се е случило

и няма да се случи, отвъд

страстта към мълчание.


22. III. 2017.

image

image

image








Гласувай:
26



Следващ постинг
Предишен постинг

1. vippoker - чудесно е оби
24.03.2018 22:10
чудесно е оби
цитирай
2. malchaniaotnadejda7 - 1. vippoker - чудесно е оби
24.03.2018 22:32
vippoker написа:
чудесно е оби

Благодаря, Vippoker!:) Радвам се, че поспря, а и утре е Благовещение - тази година се пада в неделя. Хубава Неделя!
цитирай
3. nalia - Написано така, че се чете и премълчаното!
25.03.2018 08:16
По-малката ми дъщеря е Блага и празнуваме. Моля те, Наде, за още нещо твое:)
Празнична неделя и за теб!
цитирай
4. malchaniaotnadejda7 - 3. nalia - Написано така, че се чете и премълчаното!
25.03.2018 09:19
nalia написа:
По-малката ми дъщеря е Блага и празнуваме. Моля те, Наде, за още нещо твое:)
Празнична неделя и за теб!

Честито Благовещение, честит имен ден на Блага, мила Натали!Да е здрава и честита, да се радваш на внуци и правнуци! :) Днес е рожденият ден на сестра ми и на моя скъп приятел и редактор на втората ми поетична книга Христо Фотев... :) Прегръщам те с обич, светъл празник и нека поздравя Блага с нещо любимо от Христо, което той някога ми подари - "Сън в Лисабон"! Съпругата му, Вили, моя скъпа приятелка, ми се обади рано сутринта и каза: "Наде, бързо идвай, Христо те вика! Иска да ти даде нещо..." Беше 9 сутринта. И Христо ми разказа съня... Бъдете щастливи, радостна Пролет!

СЪН В ЛИСАБОН

Сънувах - как вървях във своя сън.
(Не падах аз и не летях), как крачех
през своя сън - внезапен и подобен
на някакъв огромен нощен град -
например - Лисабон... аз бях свободен,
и в тялото си бях - и в тоя въздух
с привкус на тропик - близък океан,
и в залез - по-величествен от айсберг.
Крайбрежен булевард... Да - в Лисабон!
Град, в който аз не съм бил в моя странен
живот на сън в Истанбул - сън в Бургас...
на сън - в самия сън тук в град Созопол...
...Тринайсти февруари... Нощ.
Тук в малък бар -
(бивш дом на мой приятел) стар приятел -
подарък от самия Бог... Стоеше Той
на стола си срещу ми - автентичен
като създаден в тоя миг - аз се усмихнах,
аз не сънувах. Буден бях - усещах,
че се докосвам до това прекрасно,
спасително, неизразимо нещо, което
съществува над живота и над съня -
единственото нещо, по-точно
истинската майка на нещата -
родилния й вик - дъга от болка
и тържество... Тук в тоя нощен бар
аз бях щастлив, бях буден, бях Достоен
за Лисабон...

ХРИСТО ФОТЕВ

пс В чест на Блага, ще го споделя по-късно в постинга.
цитирай
5. nalia - Благодаря ти, Наде!
25.03.2018 09:43
За докосването "до това прекрасно, спасително, неизразимо нещо, което..."
цитирай
6. malchaniaotnadejda7 - https://www.facebook.com/photo.php?fbid=580762202074696&set=g.380147528828904&type=1&theater&ifg=1
25.03.2018 10:10
nalia написа:
За докосването "до това прекрасно, спасително, неизразимо нещо, което..."

И аз ти благодаря, Натали! Просто няма как на днешния ден да не заживеем с поезията на Христо, с благата вест за възраждането на Пролетта. И ето как си спомням още един мой вечен учител - Яворов... Не успях да кача тук оригинала на "Сън в Лисабон", който е в скромния ми поетичен архив - скъп дар от Христо Фотев, но ако някой от приятелите и съблогерите би искал да го прочете - да заповяда в другия мой виртуален дом - Facebook Poetry. Прегръдки и до скоро, Натали, поздрави и най-светли благопожелания за здраве и щастливи сбъдвания на Блага! Хубаво име има тя!

https://www/groups/BookFacePoetry/

пс Линкът към фейсбук групата ми - Facebook Poetry, е в блогрола ми, така май не се отваря :)
цитирай
7. kvg55 - malchaniaotnadejda7,
25.03.2018 10:33
Загадъчно послание?
цитирай
8. iliada - Ярост-неподходяща дума за днешния ...
25.03.2018 11:07
Ярост-неподходяща дума за днешния ден, malchaniaotnadejda7!:)
Светла празнична неделя!
цитирай
9. malchaniaotnadejda7 - 7. kvg55 - malchaniaotnadejda7,
25.03.2018 11:09
kvg55 написа:
Загадъчно послание?

Здравей, Краси, честита пролет! Да, и на мен така ми прозвуча, когато го "чух" и записах. Дори написах "хладта" на сърцето, което е грешно. А не бива да допускаме грешки, нали. Особено със сърцето. Всичкото това ми зазвуча внезапно като обратно броене. Но ярост е хубава дума :) Честито Благовещение и радостна пролет!
цитирай
10. malchaniaotnadejda7 - 8. iliada - Ярост-неподходяща дума за днешния ...
25.03.2018 11:17
iliada написа:
Ярост-неподходяща дума за днешния ден, malchaniaotnadejda7!:)
Светла празнична неделя!

Здравей, iliada и честито Благовещение! Ти си адвокат и правилно отбелязваш :) Странното е, че след като заговорих за думата "ярост" в предишния ми коментар, видях и одобрих твоя. Да, тази дума ме изненада, но я приех, не я отхвърлих. Със словото трябва да се внимава. То надделява понякога над поводите за дните и времето. Търпение трябва, за да раберем правотата му. Има и друга дума търпеж.:)
цитирай
11. milady - многоо ми хареса, наде!! Честита Пролет, и Блага Вест! да си ми мн.щастлива!
25.03.2018 11:38
iliada написа:
Ярост-неподходяща дума за днешния ден, malchaniaotnadejda7!:)
Светла празнична неделя!


напротив,колежке, напротив..
Словото е Ласка и Меч!
и така е Богоугодно..
да бъде!
Амин!
цитирай
12. donchevav - За света в арктически студ пролетта ...
25.03.2018 12:34
За света в арктически студ пролетта не е същностно явление – не разпуква ледовете, не стопля жилите и сърцата. Обратното броене до истински топлото стартира за ония, в които – презимувало, кълни изкуството на обновление и творчество. За ония, повярвали в яростта на мъзгата, плъпнала по стоплени цеви да разлисти в цъфтеж заледените пъпки. Миг още – и зануляване… „Останалото е мълчание”.:)))
Хубави стихове! Поздравления, Наде! Честит Благовец!
цитирай
13. malchaniaotnadejda7 - 11. milady - многоо ми хареса, наде!! Честита Пролет, и Блага Вест! да си ми мн.щастлива!
25.03.2018 12:53
milady написа:
iliada написа:
Ярост-неподходяща дума за днешния ден, malchaniaotnadejda7!:)
Светла празнична неделя!


напротив,колежке, напротив..
Словото е Ласка и Меч!
и така е Богоугодно..
да бъде!
Амин!

Юле! :) БЪДИ и ти, от все сърце! Благовестна, с вяра и любов, щастлива и сбъдната Пролет! <3 Колкото до забележката на Илианка аз съм благодарна, тъкмо в момента, когато тя ми е писала, споделях с Краси именно за тази дума. Доколкото човек може да даде каквото и да е обяснение за думите, от думите или... на думите :) Последното е непостижимо. Прегръдки!
цитирай
14. malchaniaotnadejda7 - 12. donchevav - За света в арктически студ пролетта ...
25.03.2018 13:12
donchevav написа:
За света в арктически студ пролетта не е същностно явление – не разпуква ледовете, не стопля жилите и сърцата. Обратното броене до истински топлото стартира за ония, в които – презимувало, кълни изкуството на обновление и творчество. За ония, повярвали в яростта на мъзгата, плъпнала по стоплени цеви да разлисти в цъфтеж заледените пъпки. Миг още – и зануляване… „Останалото е мълчание”.:)))
Хубави стихове! Поздравления, Наде! Честит Благовец!

Честит Благовец, скъпа Вени и за много години! Благодаря ти, да, обратното броене започна! :) Боже, колко удивителни ми се събраха, някак винаги бягам от този "препинателен знак" - така се случва, без да го съзнавам, но ето сега се завръщам... към сърцето. (да не говорим за многоточията и тройното придихание на древните:))) Що за път. Ама че студ беше! :) Обичам те, Вени, прегръдки и до скоро!
цитирай
15. iliada - Ярост в психиатрията е душевно състоние, което се отличава с крайност на интензивността на гнева.
25.03.2018 14:32
malchaniaotnadejda7 написа:
iliada написа:
Ярост-неподходяща дума за днешния ден, malchaniaotnadejda7!:)
Светла празнична неделя!

Здравей, iliada и честито Благовещение! Ти си адвокат и правилно отбелязваш :) Странното е, че след като заговорих за думата "ярост" в предишния ми коментар, видях и одобрих твоя. Да, тази дума ме изненада, но я приех, не я отхвърлих. Със словото трябва да се внимава. То надделява понякога над поводите за дните и времето. Търпение трябва, за да раберем правотата му. Има и друга дума търпеж.:)

Това е най-крайна степен на едно състояние граничещо с лудост.Често пъти съм се замисляла над този момент и само трезвата преценка ме е спирала да не изпадна в него.Много пъти съм се ядосвала ,но съм си задавала и въпроса,а имам ли право на това?Реалната оценка обаче винаги има значение затова човек да овладее емоцията и като адвокат винаги търся отговорите в познаване в детайли на фактите които характеризират една ситуация.Амбицията не е добър съветник ,а времето е всичко което променя.С времето вярвам ,че ставаме по мъдри и по- убрани!С възрастта речника и думите които избираме се променя.......Дано не ми се налага да използвам тази дума :)
цитирай
16. malchaniaotnadejda7 - 15. iliada - Ярост в психиатрията е душевно състоние, което се отличава с крайност на интензивността на гнева.
25.03.2018 19:56
iliada написа:
malchaniaotnadejda7 написа:
iliada написа:
Ярост-неподходяща дума за днешния ден, malchaniaotnadejda7!:)
Светла празнична неделя!

Здравей, iliada и честито Благовещение! Ти си адвокат и правилно отбелязваш :) Странното е, че след като заговорих за думата "ярост" в предишния ми коментар, видях и одобрих твоя. Да, тази дума ме изненада, но я приех, не я отхвърлих. Със словото трябва да се внимава. То надделява понякога над поводите за дните и времето. Търпение трябва, за да раберем правотата му. Има и друга дума търпеж.:)

Това е най-крайна степен на едно състояние граничещо с лудост.Често пъти съм се замисляла над този момент и само трезвата преценка ме е спирала да не изпадна в него.Много пъти съм се ядосвала ,но съм си задавала и въпроса,а имам ли право на това?Реалната оценка обаче винаги има значение затова човек да овладее емоцията и като адвокат винаги търся отговорите в познаване в детайли на фактите които характеризират една ситуация.Амбицията не е добър съветник ,а времето е всичко което променя.С времето вярвам ,че ставаме по мъдри и по- убрани!С възрастта речника и думите които избираме се променя.......Дано не ми се налага да използвам тази дума :)

Дано, както казваш, Или, "не ти се налага да използваш тази дума" като адвокат, а и като човек. Разбирам те и ти го желая от все сърце! Мисля си друго, че независимо от възрастта и времето, мен думите "ме използват", не аз тях :) И това ме прави истински щастлива. Стремя се към яснотата - в поезията, в живота, във взаимоотношенията с хората и все повече потъвам в.. мистерията. Няма как да я обясня, но мога да продължа да плувам в нея. Не се сърдя, че не ме разбираш и за да бъда по-ясна бих ти казала, че това стихотворение може да има 5 заглавия. Мисля, че именно "Ярост" е вярното. Понякога истината не е приятна, но е такава, каквато е, независимо от "уики речника", който ми цитираш, дори независимо от речника на моя далечен съвременник и съгражданин Найден Геров. Отгърни го, ще ти хареса! Сега пък си спомних, че внукът на Найден Геров, композиторът, беше наш съсед и приятел на родителите ми и се казваше Найден Геров. Съпругата му - Алла Герова, беше дъщеря на Юрий Порфириевич Захарчук, основател на Противопожарната служба в София. Яростта на огъня... Но - по темата - "Ярост" е писано не за днешния ден, може би за утрешния, затова не се казва Благовещение. Мисля, че и Благовещение би му отивало. Като заговорих за огън, нека те поздравя с нещо от последната ми поетична книга "МЪЛЧАНИЯ ОТ НАДЕЖДА". Хубава вечер!


СВЕТЛИНА И СЯНКА

Студът и горещината -
едно и също нещо -
Баланс на силите -
светлина и сянка,
огън и лед.
С червени коси от залез
не искам да видя
себе си,
нито своята сянка.
Искам да видя теб.

8. 07. 2012.

"Мълчания от Надежда", СИЕЛА 2016 - ISBN 978-954-28-1901-1; редактор Мирослав Александров, дизайн и фотография - Ивайло Златков

ps Колкото до времето, не мисля, че с него ставаме по-мъдри, напротив, то помъдрява, неговата символика се обогатява, натежава от светлина и смисъл като старо тракийско вино. За времето имам стотици редове от стихове, доскоро то толкова ме вълнуваше. Вече не. Времето :) Според Айнщайн, то не съществува.

ПАМЕТТА Е ВРЕМЕ

Това, което някога пренесох
над бездната
не бяха звуци,
а знаци.
Знаете ли
знаците
и начина, по който
те се пишат
на звездното небе?
Запомнихте ли
сенките на птиците?
Защото паметта
е време, което
някога
над бездната
пренесох.

10.02.2011.

"Мълчания от Надежда", СИЕЛА 2016 - ISBN 978-954-28-1901-1; редактор Мирослав Александров, дизайн и фотография - Ивайло Златков
цитирай
17. nalia - Напълни ми душата, Наде!
26.03.2018 13:33
Ако някога се регистрирам във ФБ, първо теб ще поканя за приятел!
Не че и сега не те чувсвам такава:)
Бъди много щастлива, миличка!
цитирай
18. malchaniaotnadejda7 - 17. nalia - Напълни ми душата, Наде!
26.03.2018 16:42
nalia написа:
Ако някога се регистрирам във ФБ, първо теб ще поканя за приятел!
Не че и сега не те чувсвам такава:)
Бъди много щастлива, миличка!

Благодаря, мила Натали, взаимно е, много щастие и на теб от все сърце! Facebook донякъде е загуба на време - държа го заради малцината приятели. Понякога не влизам там със седмици. Но за човек като мен, който работи вкъщи е добре. Не гледам телевизия, пресата съм ограничила до няколко издания, така че "новините" научавам именно оттам. :) Ако откриеш профил във Facebook, моля те, пиши ми, че си ти, защото иначе не реагирам, а и не винаги по снимките може да се разбере, че е приятел от Блог.бг. Поздрав с още нещо от Христо Фотев - там я има и "яростта" :)

БЯХ НА САМИЯ ВРЪХ ...

Бях на самия връх на мойта младост.
Бях див, несъразмерен и красив.
Обичах те без милост аз - със ярост -
и се учудвам, че останах жив.

Бях млад, красив и неправдоподобен.
Как падах аз над тъмния ти глас.
Виновен съм - от твоя скръбен спомен
не справедливост - милост искам аз.

И пак сънувам оня светъл хаос...
(Не подозирах, а съм бил щастлив.)
Обичах те без милост аз - със ярост.
И съжалявам, че останах жив.

ХРИСТО ФОТЕВ
цитирай
19. elineli - Изкуството
26.03.2018 19:58
със сигурност не е за утеха, Наденце. То е за въздигане на родените с криле. Лети, сърчице, лети!:)
цитирай
20. malchaniaotnadejda7 - със сигурност не е за утеха, Наде...
26.03.2018 21:42
elineli написа:
със сигурност не е за утеха, Наденце. То е за въздигане на родените с криле. Лети, сърчице, лети!:)


"... реките - придошли, като знамение ..."

Много е хубаво това твое "сърце - дете на дъждовете", мила Кате! 'Прохождане" е друг вървеж. На летене... Единствено морето, българското море има толкова дълбоко небе. Небеса като океани, като горските поляни, осеяни с дъхави планински цветя, със здравец, дива ягода и ароматите на това наше българско небе! Щастлива съм, че се върнах. България е благословена земя на мъдри и добри приятели! А Блог. бг е портал на галактиката - чак до Сириус! :) Нее, не се шегувам. Който не го е разбрал, бързо да открива блог тук - ще го прозре! :)) Щастлива Пролет, Катенце и поздрави Бургас от мен!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: malchaniaotnadejda7
Категория: Поезия
Прочетен: 3267608
Постинги: 434
Коментари: 8064
Гласове: 43566