Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Архив
Постинг
31.03.2019 14:43 - Източните Родопи
Автор: wonder Категория: Изкуство   
Прочетен: 4316 Коментари: 16 Гласове:
38

Последна промяна: 31.03.2019 14:48

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Селца като птички, накацали по раменете на ИзточноРодопските склонове. Китни красиви и пролетно-слънчеви с хора чудни, лъчезарни, добри и природно-интелигентни. Селца шарени като пролетна китка – българско, гръцко, албанско, помашко и турско. От хубави по-хубави! Навсякъде обаче се лееше звучна българска реч и се разтваряха гостоприемни обятия след първото „Добре сте дошли!” и „Откъде сте?”. Толкова топли и сърдечни хора живеят в българските села! 


image 

Куш кая /Вълче поле/ - планинско светилище, обитавано в различни епохи, с останки от крепостна стена, сгради, керамика, няколко глинени печата за щампова украса на глинени антични съдове, животински кости, човешка дейност, огнища, предмети от бита, глинени човешки и животински фигурки и др. Ограбвано многократно от иманяри. Намира се на пътя от яз. Ивайловград към Любимец. Разкопките започват през 2005 г.. Разкрити са две жилища на майстори-занаятчии, изработвали сечива от камък и кремък, както и други предмети от бита.  Отдалеч светилището прилича на симпатичен, полегнал, млад динозавър.

          image

Язовир Ивайловград - най-дългият язовир у нас - 36 км с 64 км брегова ивица, приличащ на огромна река с разкошни меандри и остров-защитена територия. 
Рай за рибарите и скитащите природолюбители.

image

 


Следва.. за чудесата, красотата, Биещата Богородица, Ключът на късмета и построената от Тракийски принц приказна вила "Армира".



Гласувай:
38



1. rosiela - Отвори ми душата, да знаеш.
31.03.2019 14:53
Приятелка иска да купи къща на 5 км от Ивайловград, та отсега съм поканена. Ама ще отида поне за ден-два.
цитирай
2. vesever - Разкошно е, и аз бях в Източните Р...
31.03.2019 19:01
Разкошно е, и аз бях в Източните Родопи миналото лято и пак искам да отида, частица от сърцето на човек остава там - има някаква притегателна сила...
Поздрави!
цитирай
3. kliomba - Хубаво, че знаете и какво да видите. ...
31.03.2019 20:25
Хубаво, че знаете и какво да видите. ;)
цитирай
4. wonder - Отвори ми душата, да знаеш. Прия...
31.03.2019 20:34
rosiela написа:
Отвори ми душата, да знаеш.
Приятелка иска да купи къща на 5 км от Ивайловград, та отсега съм поканена. Ама ще отида поне за ден-два.


На 5 км е Кипринос в Гърция и други идилични елински селца с щъркели, но и много чудни български селца има с изоставени къщи, които съм сигурна, че ще се населят в близко бъдеще.
Природата е толкова жива и буффф!-нала пролетно с пчели и птици, че запустелите къщи оживяват. В най-красивото селце, което видях - с. Долно Луково, каменните къщи с тигли се продават по 1000 лв. и е по-хубаво от Ковачевица и Лещен.
цитирай
5. wonder - Хубаво, че знаете и какво да видите. ...
31.03.2019 20:35
kliomba написа:
Хубаво, че знаете и какво да видите. ;)


Узнаваме, узнаваме... и се потапяме в енергийните океани красиви случвания. ;)))
цитирай
6. wonder - Разкошно е, и аз бях в Източните Р...
31.03.2019 20:43
vesever написа:
Разкошно е, и аз бях в Източните Родопи миналото лято и пак искам да отида, частица от сърцето на човек остава там - има някаква притегателна сила...
Поздрави!


Доста различни са от Западните Родопи. Дори дълбоко-тъжните песни отстъпват място на по-радостните. И цветовете стават по-светли. А енергията е чиста и прекрасна.

https://www.youtube/watch?v=HRsqdDi2xkE
цитирай
7. rosiela - Не е ,мила, по посока Гърция.Тя го казваше, но съм забравила името. С къщи с каменни покриви, говорили са за покупка.
31.03.2019 21:11
wonder написа:
rosiela написа:
Отвори ми душата, да знаеш.
Приятелка иска да купи къща на 5 км от Ивайловград, та отсега съм поканена. Ама ще отида поне за ден-два.


На 5 км е Кипринос в Гърция и други идилични елински селца с щъркели, но и много чудни български селца има с изоставени къщи, които съм сигурна, че ще се населят в близко бъдеще.
Природата е толкова жива и буффф!-нала пролетно с пчели и птици, че запустелите къщи оживяват. В най-красивото селце, което видях - с. Долно Луково, каменните къщи с тигли се продават по 1000 лв. и е по-хубаво от Ковачевица и Лещен.

цитирай
8. rosiela - Било на височина,
31.03.2019 21:12
та се виждало Бяло море.
цитирай
9. wonder - Било на височина, та се виждало Бяло ...
31.03.2019 21:32
rosiela написа:
Било на височина,
та се виждало Бяло море.


Спомням си, че преди време четох, че се продава цяло село за 160 000 Е - това е с. Горно Луково. Пак с каменни къщи с покриви с тигли.
цитирай
10. wonder - Не е, мила, по посока Гърция. Тя го ...
31.03.2019 21:46
rosiela написа:
Не е ,мила, по посока Гърция.Тя го казваше, но съм забравила името. С къщи с каменни покриви, говорили са за покупка.


Хубаво е, че сред природата се населват човеци, бягащи от градските "силози за хора". Селцата ги чакат гостоприемни и с дъх на цъфнали дървета.
Разказаха ни как Одринци, останало с 5 жители преди време, днес се е увеличило до 27. За жалост не са българи, а немци, но пак е хубаво! ;)))
цитирай
11. lexparsy - Много красиви впечатления споделяш!
31.03.2019 22:02
Благодаря, защото точно това светилище не съм посетил, но есента и аз бях удивен от красотите на източните Родопи за цяла седмица. Но Коста и Веси споделиха почти всичко. Моите впечатления са по абстрактни около тракийските светилища и даже впечатлен е слаба дума... Със сигурност ми трябва повече време да си „поговоря“ с тези камъни :-)))
Но останах с впечатление че този регион е населен предимно с турци. И въобще цяла югоизточна България. Хубавото е че те са много работливи и поддържат селата. Но и българите и даже помаците в региона са запазили самобитността си. Което е хубаво, но икономически и даже политически имам много опасения за този край... Не ми се споделят...
Пак благодаря Дела и успешна седмица и месец да имаш. И весел първи април :-)
цитирай
12. wonder - Много красиви впечатления спод...
31.03.2019 22:27
lexparsy написа:
Много красиви впечатления споделяш!
Благодаря, защото точно това светилище не съм посетил, но есента и аз бях удивен от красотите на Източните Родопи за цяла седмица. Но Коста и Веси споделиха почти всичко. Моите впечатления са по абстрактни около тракийските светилища и даже впечатлен е слаба дума... Със сигурност ми трябва повече време да си „поговоря“ с тези камъни :-)))
Но останах с впечатление че този регион е населен предимно с турци. И въобще цяла югоизточна България. Хубавото е че те са много работливи и поддържат селата. Но и българите и даже помаците в региона са запазили самобитността си. Което е хубаво, но икономически и даже политически имам много опасения за този край... Не ми се споделят...
Пак благодаря Дела и успешна седмица и месец да имаш. И весел първи април :-)


И аз благодаря!
Всички трябва да посетят Източните Родопи и Ивайловград най-вече заради вила Армира. Ние бяхме голяма приятелска група с разностранни интереси и съчетавахме полезното с приятното. Освен това местата, които посетихме бяха сакрални и теургични и вибрациите там са невероятно високи.
Има много за разглеждане в Източните Родопи - Кован кая - Пчелните скали, Глухите камъни, Харман Кая, крепостта Лютица - Мраморния град, Цитаделата на Калоян и др. Историческия музей в Ивайловград - също.
Коста - музикалният планинец, е познавач пар екселанс на планините! Моята планина за катерене и прекосяване обаче е Пирин - най-магичното чудо. Родопите са за потапяне в успоредни измерения. :)))
цитирай
13. barin - Здравей, Дела Раи. Интересни са ...
01.04.2019 06:26
Здравей, Дела Раи. Интересни са Източните Родопи. Нямат планинския вид на Западните, но има много светилища и крепости.
Поздрави!
цитирай
14. wonder - Здравей, Дела Раи. Интересни са ...
01.04.2019 09:13
barin написа:
Здравей, Дела Раи. Интересни са Източните Родопи. Нямат планинския вид на Западните, но има много светилища и крепости.
Поздрави!


Всички български планини са удивително красиви и преизпълнени със свещени и исторически места. Родопа са най-обширната ни планина, заемаща 1/7 от България - 18 х. кв.м, от които 15 х. кв.км са в България. На останалите се радва Гърция.
Родопа като енергия, е женска планина, за разлика от Пирин.
От Западните Родопи тръгват реките Въча /112 км/, Арда /272 км, от които 241 км в България/, Чая /86 км/ и др. големи наши реки. В Източните пък са най-големите водохранилища - язовирите Кърджали, Кричим, Ивайловград и др.
Там видях Вергилиевия дъб - косматко и Брекиня - много красиво 25-метрово дърво. В с. Долно Луково прегръщах Ягодовото дърво /Арбитус/ - не бях прегръщала такова чудо дотогава - интересна енергия и връзка сс майката-земя носи. :)))
Който е ходил в Испания знае, че това е символът на столицата им - ягодовото дърво Мадрон кръстило Мадрид. На пл. Пуерта дел Сол в Мадрид е увековечено в 20-тонната скулптурната композиция "Мечката и ягодовота дърво"
Удивителното на Ягодовото дърво е, че през всеки сезон сменя цвета на листата и дори на кората си. Сега имаше червеникавия цвят на секвоя, а когато сменя кората си есенно време, отдолу става бяло. Листата сега са зелени, после покафеняват. Има кадифено излъчване и нежна осанка, но е силно дърво.
цитирай
15. apostapostoloff - Обаче!
01.04.2019 14:09
Вестапол по дефолт. Плюс режим компрадор!
цитирай
16. planinitenabulgaria - Още един поздрав с красоти от Източни Родопи:
02.04.2019 21:16

http://planinitenabulgaria.blog/turizam/2019/02/02/na-razhodka-sred-ostankite-ot-drevnata-kultura-na-trakiite-6.1644459

http://planinitenabulgaria.blog/turizam/2019/02/01/na-razhodka-sred-ostankite-ot-drevnata-kultura-na-trakiite-5.1644283
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: wonder
Категория: Изкуство
Прочетен: 15162861
Постинги: 3224
Коментари: 32053
Гласове: 194008
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031